Thursday, May 7, 2009

mimipiku menjadi tetamuNya...

aku membelek buku, ingat ingin menelaah, tapi aku terbaring dan berbungkus tebal. cuace agak sejuk hinggela aku terlelap, lampu menyale, pintu tak berkunci. aku menerjah ke alam lain...

suasanenya indah sekali. aku, mereke dan dia sedang menyambut lambaian ilahi, aku suka sangat. aku dengannya, tapi aku tak nampak dia, tapi aku tahu dia ade, aku kenal die tapi aku tak pernah bersua dengannya.

ape yg ku tau, hatinya ikhlas dan gembire sekali menyambut lambaian ilahi.
aku senang sekali dengan diriniya. di penghujung jalan itu kulihat ibu ayahku sedang menungguku. aku mendakap mereka. ingin ku khabarkan kegembiraanku tadi..

aku terjage, jam pukul 2 pagi. pintu dikunci, lampu ditutup. aku menyambung mimpi.
dengan harapan ia menjadi kenyataan satu hariu nanti , amin...





kakak nombor dua.
wellington.
10:05 am. 8th may 2009

No comments: