Friday, February 26, 2010

Sejadah cinta

Daripada Abdullah ibn Abbas, Rasulullah SAW pernah berdoa:


Ya Allah,
aku berserah kepada Engkau,
aku beriman kepada Engkau,
aku bertawakal kepada Engkau,
aku kembali kepada Engkau,
dan aku berjuang kerana Engkau


Ya Allah,
aku berlindung dengan kemuliaan dan kekuatan Engkau,
tiada Tuhan yang aku sembah melainkan Engkau,
Janganlah aku disesatkan
Engkau yang hidup dan tidak akan mati
Sedangkan jin dan manusia semuanya akan mati



(Hadis riwayat al-Bulhari dan Muslim)





Berdoa sungguh-sungguh
Penuh pengharapan
Percaya doa itu bisa termakbul jua
Andai bukan di dunia
Pasti di akhirat sana
Yang bakal menjadi hujah penyerahan
Bagi menghadapNya
Ya Rahman Ya Raheem

2 comments:

fsj said...

ena, thanks!! a beautiful reminder! :)

dianakamal said...

dear,it's a reminder for myself too. yuhoo!:)