Thursday, January 13, 2011

Sembang rambang

Salam semua,


Dengar cerita esok tahu posting. Wallahua'alam. Banyak dah sangat dengar khabar angin sebelum ni. Tengok apa jadi esok.


Baru-baru ni ada bersembang dengan Cik Arif.


[1]

"Arif nak masuk sekoloh mana kekgi?"


"Arif nak masuk Sheikh Malek"


"Arif dok minat ke SBP ke, MRSM ke? Bakpe nok masuk Sheikh Malek?"


"Biar jadi alim sket."


Berdebar rasa. Huhu.



[2]

"Ramai dok kawan-kawan sekoloh rendoh Arif masuk Sheikh Malek sekali dengan Arif?"


"Ada ah dalam 3 orang. Dok rama mana"


"Orang puang ada berapa orang?"


"Laa. Tadi kan tanya pasal kawan. Arif mana kawan dengan orang puang"


Doh, bagusla Arif. Matured sungguh jawapan Arif. Huhu.


Arif bagitau, kalau nak sambung belajar nanti, Arif nak masuk universiti yang Islamik sikit. UIA ke, pergi Mesir ke, Madinah ke. Arif bagitau lagi, esok-esok nak kerja dekat pejabat agama, nak buat dakwah. Arif kata dia bukan nak kejar duit, yang penting berjuang untuk agama. Tak tahula mana Arif belajar semua ni. Mungkin jugak Arif ni terpengaruh dengan Haji Man sebab tinggal dengan Haji Man sejak kecik lagi. Semoga Arif berjaya dalam hidup. Ameen.

Sejak akhir-akhir ini, sering 'diganggu' oleh si budak kecik ni. Bila angkat telefon je, rasa nak tergelak dengar suara dia.


Bestnya tengok dia! Gembira 24h.:)

Kalau berbicara, celoteh dia ni. Huhu.

p/s: Jangan lupa kawan-kawan. Baca Surah Al-Kahfi tiap malam Jumaat/ hari Jumaat. Take care semua!


2 comments:

suria j said...

senyunm kik kik kik saye bace entry arif, beso doh arif, panda dh owh miker nak jadi mende, bagus la tu, insyAllah moge Allah tetapkan niat dan impian arif :)

insyAllah na, thanks for the reminder :D

namasayadiana- said...

Alhamdulillah, reti doh arif leni. Masuk skoloh menengoh doh. Sekejap je masa berlalu. Harap impian kak su pun tercapai jugok. Ameen!:)

Rindula saya ke kak su...