Friday, April 24, 2009

pancake

salam.

seperti yang telah diperkatekan dalam mesyuarat tak resmi adek beradek tadi, aku dengan ini mengatekan sekali lagi hasrat aku menulis entry kat blog kite adek beradek ni.

tapi mungkin aku akan post entry resepi masak memasak kite adek beradek kot. sebab mule mule aku ingat nak bukak blog baru yang compile resepi sepanjang kite belaja kat NZ. tapi bile pikir balik, nak buat pe banyak sangat blog. so aku tulis kat sini sudah.


aku tau, dan aku cam ragu ragu sket. sebab kite kat sini salu masak sendiri *eh ni bukan ayat riak okk :p*, pasni bile kite balik malaysia untuk final year, make ade tendency la kite akan masuk dapor seskale je berbanding kat sini. mungkin mase balik bercuti kat umah. plak malaysia tu food heaven, ke kedai pun boleh makan, pasar malam byk makanan ape sema kan. kat sini mane nak makan kene usahe siket la.


so aku kire agak bagus juge mengumpul segale masakan yang nampak elok di mate lalu di tempekkan di blog ni, aku pun segan sebenarnye, ye la, bukan nye tak sedap, tapi teknik amek gamba tu tak betol. nak jugak :D


okla.
A) adunan tepung
-1/2 egg(s)
-sugar
-baking powder
-self-raising flour or plain flour
-water or milk

B) filling
-nutella
-sekaye
-ape saje kegemaran anda

instructions:
pukul gule ngan telur sampai kembang,
masukkan baking powder ngan flour
kacau mereke dan tambah air atau susu.
kacau sampai nampak chanteq dan licin.
kalo pekat- tambah r susu. kalo cair- tambah r tepung, suke ati r :D



kakak nombor 2
wellington
7:30 malam. 25april 2009. sabtu

No comments: