Sunday, April 26, 2009

roti keju

sebenarnye aku tak reti sangat buat roti,
roti aku kadang tu lembut mengalahkan roti super soft cap top tu lagi,
kadang tu, die boleh mengekalkan bentuk dan struktur asal walopun dilantun ke dinding. tapi aku tak lantunkan la, just hipotesis jela :D

tapi alhamdulillah, jadik pulak roti aku arini even paras rupe die takde r chun sangat, tp ade aku kisah? hehe.

bahan2
-125g yis (sepeket)
-tepung protein tinggi/ tepung roti
-minyak masak/ mentega
-air sejuk
-garam
-gule

cara-cara
-rendam yis 15 minit.
-gaulkan sebati bahan kering yang lain
-campurkan seme bahan bahan dan uli sampai licin
-biarkan die dalam 30-45minit
-uli sket dan bentukkan die
-bakar dalam 180degree sampai masak
-keluarkan dan tabur cheese.

p.s- aku tak letak amount setiap bahan sbb aku tak timbang tadi, sebab tula roti aku sentiase pelbagai, pembulah ubah manipulasi banyak sangat :p



tak chun, tapi aku gembire sbb lembut. lembutkan korang? ala lembut la dari yang sembelom ni. tapi sikek hangus kes aku biarkan lame sangat duk main pet society ni ha. hish, lagho :D

kakak nombor 2
wellington
11:01 malam. 26 april 2009. ahad

No comments: